Ez a legkirályabb motor, amit eddig láttunk
Az megvan, ahogy egy maroknyi pécsi áll körbe értetlenkedve, fényképezgetve, egy vagány fémvázas motort? Na, mi megkerestük a járgány gyártóját, és megtudtunk tőle egy csomó mindent a gépcsodáról.
Nagy, izmos kerekek, menő fémváz, halk villanymotor-duruzsolás. Pécsett jár ez a baró járgány, mostanában pedig egyre többet látni a városban, és főleg onnan lehet leginkább felismerni, hogy egy rakás helyi és turista fotózza és tapogatja csodálkozva.
Tukora András, egy pécsi elektromos átépítésekkel foglalkozó pécsi cég tulajdonos kreálta a gépet, csak azért, hogy a cég ügyes-bajos dolgait kényelmesebben tudja intézni a városban. Mert hát ezzel a motorral nem nehéz parkolni, csöndben suhan, és a cég profilját is tükrözi, ugyanis Tukora benzines autókból varázsol elektromos, környezetkímélő kocsikat.
A saját maguk számára készített motorra aztán – ahogy az lenni szokott – egyre többen pörögtek rá, egyre több külföldi cég vetett rá szemet, így pedig nyilván kihagyhatatlan lehetőség lett a motor sorozatgyártása. A villanyos vasparipákat egyébként amolyan pécsi manufaktúrában készítik, mint mondjuk az orgonákat. Egyszerre mindig csak egy készül, 4-5 ember dolgozik csupán rajtuk, akik azonban 3-4 nap alatt be is fejezik a melót.
A kész motor a repülőgépeknél használt speciális alumíniumból készül, baromira nem kopik benne semmi, egy töltéssel (ami papíron másfél-két óra, de pár perc alatt is le lehet tudni) pedig elmegy akár 200 kilométert is. Ja, és 1500 töltésen belül nem szaródik el benne semmi, erre garanciát is vállalnak a gyártók. Tehát 300 000 kilométert mehetünk vele, és ha minden jól megy, nem esik szét a seggünk alatt. Pedig rugózása az nincs. Épp ezért nem is ajánlott kihúzni belőle a maximális 140 km/h-t, jó lesz nekünk 70-80-al is.
Amúgy meg 6000 euróba fáj, ami nagyjából 1 millió 800 ezer forint. Nem csoda, ha Tukora nem is árulja magyaroknak, hisz abból feltehetőe nem nagyon tudna megélni. Ott vannak azonban a svájciak, az oroszok, és a norvégok, akik eléggé ráfagytak a járgányra. Havi 4-5 motort passzolnak el külföldieknek, és 8 hónapra előre be vannak táblázva, szóval itt egy pécsi példa a felívelő kis- és középvállalkozások sikerességére.
Ez a legkirályabb motor, amit eddig láttunk
Forrás: okpecs.hu